Всеки, който е пробвал да бъде на диета за отслабване, знае колко важен фактор е мотивацията. И ето – Нова година може да бъде един достатъчно мотивиращ стимул. Лошото е, че през зимния период организмът се стреми да се подсигури с повече запаси. Какво може да се направи през този един месец?
Да започнем с плодовете. Ако сте забелязали през студените дни хората отдават предпочитание на по-сладките плодове и това не е случайно. Яжте ябълки, банани, грозде, портокали. Не забравяйте сушените плодове – те могат да заменят захарта и сладкишите. Можете да подслаждате и чая с тях. Можете да си сварите компот, така наречения ошав.
Да помислим за зеленчуците. Яжте всички видове зеле, картофи, моркови, патладжани, цвекло и тиква. Зеленчукови ястия е желателно да се готвят най-малко 4 пъти седмично. Добре е да приготвяте зеленчуците на пара. Това е и вкусно, и полезно.
На закуска яжте каши – например овесена каша с обезмаслено мляко. В нея можете да добавите малко сушени плодове. Можете да редувате овесената каша с такава, която сте приготвили от пшеница, ориз, елда.
Грижете се да приемате достатъчно белтъчини. Яжте чисто месо, предимно пилешко. А колкото до мазнините, използвайте растителни, макар че и с тях трябва да внимавате.
Нещо важно – не преяждайте, хранете се на по-малки порции.
Ако забравите за един месец солта, захарта, подсладените напитки; ограничите алкохола и към всичко това добавите малко повече движение, ще посрещнете новогодишните празници с по-ниско тегло. Ако не сте отслабнали, то поне ще сте с добро самочувствие, защото няма да добавите някое кило към досегашното и няма да се чувствате тромави от преяждане и обездвижване.